CHEP, “BÜYÜK VERİ” VE “NESNELERİN İNTERNETİ” TEKNOLOJİSİNE YATIRIM YAPIYOR

👤CHEP

🔍 Hızlı tüketim ürünleri, gıda, içecek ve perakende sektörlerine sunduğu tedarik zinciri çözümleriyle sektöründe dünya lideri olan CHEP, şirketlerdeki dijitalleşmenin giderek önem kazandığının bilinciyle teknoloji çalışmalarını sürdürüyor. CHEP, şirketlerin teknolojik yeniliklere adapte olmasına ve dijitalleşmeden yararlanmasına destek olurken, tedarik zincirinin daha bir etkin şekilde yönetilmesini sağlıyor. CHEP Brambles’ın kurduğu BXB Dijital aracılığıyla “Büyük Veri”ye dayalı iş zekâsı uygulamaları ve “Nesnelerin İnterneti” teknolojisine yatırım yaparak sektördeki dijital dönüşüme öncülük ediyor.
Fiziksel ekipmanlarını dijital çözümlerle donatarak daha bağlı, akıllı ve verimli tedarik zincirleri yaratan CHEP, tedarik zincirleri boyunca ekipmanların ve taşıdığı ürünlerin 360 derece görünürlüğünü sağlamak, malların sıcaklığı, varış yerlerine olan mesafeleri gibi gerçek zamanlı anlamlı veriler elde etmek için çalışmalar gerçekleştiriyor.

MOBİL UYGULAMAYLA ENTEGRE ÇALIŞAN BEACONLARLA BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ İLETİŞİM
CHEP, tedarik zinciri sürecinde mağaza teşhir uygulamalarının takibinde yaşanan sorunları ve bu sorunlar doğrultusunda oluşan verimsizliği gidermek için 2017 yılında bir araştırma gerçekleştirdi. Yapılan araştırma sonucunda, promosyon ürünlerinin yüzde 7'sinin zamanında mağazaya teslim edilmediğini ve promosyonların başladığı zamana kadar yüzde 11’inin satış bölgesine ulaşmadığını tespit eden CHEP, beacon teknolojisini geliştirdi.

CHEP, plastik çeyrek paletlerine taktığı beaconlarla üretici ve perakende dağıtım merkezinden satış alanına kadar tüm yönlendiricilerle etkileşim kurmasını sağladı. CHEP’in bu uygulamasıyla üretici ürünlerini zamanında ve istenilen yere yerleştirildiğini takip ederken, perakendeci ise stoklarını anlık olarak izleyebiliyor. Bu bağlamda çok satılan ürünlerde stoksuz kalma sorunu azalıyor.  Beaconlar mobil uygulamayla entegre bir şekilde çalışıyor, uygulamayı kullanan tüketicilere paletli ürün teşhir standının yanından geçtiğinde anlık indirim ve kampanya gönderimi yapılabiliyor.

CHEP; gerçekleştirdiği bu çalışmayla pilot bölgede, satışların yüzde 103 artmasını ve 4 teşhir uygulamasıyla yüzde 184 yeni tüketici kazanımı elde edilmesini sağladı. Böylece tüketici deneyimi iyileştirildi ve tüketicilere yönelik bireyselleştirilmiş iletişim yapıldı.

ÜRETİCİLERE VE NAKLİYECİLERE ÖZEL YAZILIMLAR
CHEP, ekipman yönetimindeki uzmanlığı ve bu alanda kullandığı özel yazılımlarla da iş ortaklarının tedarik zincirlerini baştan sona analiz ederek ürün akışlarının verimliliğini artırıyor. Şirketler, çevrimiçi platformlar üzerinden fatura takiplerini, sipariş ve veri yönetimlerini zaman ve enerji harcamadan hızlıca yapabiliyor. CHEP, özellikle Elektronik Veri Değişimi (EDI) entegrasyonuyla ekipman siparişi ve deklarasyon yönetiminin otomatik olarak yapılmasını sağlarken, verilerin doğruluğunu artıyor ve operasyonel yükü azaltıyor. Ayrıca Nakliye İş Birliği projeleri kapsamında ekipman toplama ve ürün teslimat noktalarının kesiştiği yerleri belirleyen CHEP, araçların daha az mesafe kat etmesini sağlıyor, nakliye maliyetlerini düşürüp, çevresel performansın yükseltilmesine yardımcı oluyor. Üzerinde çalıştığı Nakliyeci Mobil Aplikasyonu ile sürücülerin tüm iş süreçlerini buradan yürüterek kağıt verimliliğini sağlamayı hedefliyor.

Dijital tedarik zincirinde veri odaklı çözümler üreterek dijital ekipmanlar ve entegre çalışan sistemlerle ilerlediklerini belirten CHEP Türkiye & Kuzey Afrika Bölge Direktörü Şafak Aktekin; “CHEP olarak amacımız, tedarik zinciri sektörünün dijital dönüşümüne öncülük etmek. Tedarik zinciri boyunca 360 derecelik görünürlük sağlamak ve iş birliğini artırmak için geleneksel sınırların ötesine geçiyoruz, “Büyük Veri”ye dayalı iş zekâsı uygulamaları ve “Nesnelerin İnterneti” teknolojisine yatırım yapıyoruz . Ekipmanlarımızı dijitalleştirerek tedarik zinciri ekosistemindeki ortaklarımızın süreçlerini daha yalın hale getirecek anlamlı veriler sunuyor, yenilikçi iş modellerini etkinleştiriyoruz.” dedi.