DİJİTAL DÖNÜŞÜMÜN SANAL DEPOSU

🔍 Thyssenkrupp Materials Services, dijital dönüşüm konusunda hızla ilerleme sağlıyor. thyssenkrupp Group’un materyal uzmanları, tüm ürün ve hizmet yelpazesini dijitalleştiriyor ve dünyanın en büyük sanal deposunda bir araya getiriyor. Dünya genelinde 271 faaliyet tesisinde 3,5 milyon metrekarenin üzerinde depolama alanına sahip olan Materials Services, artık müşterilerine çok daha yakın ve güçlü, kendi kendini geliştiren AI (Yapay Zeka) çözümüyle desteklenen yeni çoklu-kanal yapısı aracılığıyla 150.000'den fazla ürüne ve hizmete günün her saatinde erişim sağlıyor.
Dünya Ekonomik Forumu (WEF) kriterlerine göre, günümüzde Türkiye verimlilik temelli yapıdan inovasyon temelli yapıya geçiş aşamasında bulunuyor. Bu konuda yapılan araştırmalar da benzer bulgular ortaya koyuyor.
International Data Corporation (IDC) 2018 Türkiye Öngörüleri Raporu’na göre; 2018 yılında Türkiye’de bilgi ve iletişim teknolojileri harcamalarının toplam büyüklüğü 22.5 milyar USD’ye ulaşacak.

Yine Türkiye’de iş dünyasının en büyük örgütlerinden Türk Sanayicileri ve İş İnsanları Derneği’nin (TÜSİAD), Boston Consultting Gorup’a (BCG) hazırlattığı Türkiye’de Sanayinin Dijital Dönüşüm Yetkinliği Raporu’na göre; 10 farklı sektörde Türkiye’nin önde gelen 108 şirketi arasında yapılan araştırmada, şirketlerin yüzde 95’i sanayide dijital dönüşüm konusuna ilgi gösterdiklerini belirtmektedir.  Araştırmaya katılan şirketlere göre dijital teknolojilerin en çok (%27) üretim verimliliğine fayda sağlayacağını düşünmektedir. thyssenkrupp Materials Services Yönetim Kurulu Üyesi Hans-Josef Hoss, "İş modelimizin dijital dönüşümünde uygulamakta olduğumuz bütünsel yaklaşımımız sayesinde, yenilikçi çözümlerin sunulabilmesi için son birkaç yıldır önemli ön şartları tutarlı ve kapsamlı bir şekilde oluşturduk. Yaklaşık 150.000 üründen oluşan global envanterimize dijital bir bağlantı sağlayarak müşterilerimize, çeşitli materyallerimiz ve hizmetlerimiz konusunda mümkün olan en geniş seçim imkanını ve 7/24 optimum kullanılabilirliği sunuyoruz." dedi.

thyssenkrupp Materials Services'in müşterileri, plastikler, çelik ürünler ve demir içermeyen metallerden çeşitli materyallere ve tedarik zinciri yönetimi hizmetlerine kadar bugünlerde tüm ürün ve hizmet yelpazesine özelleştirilmiş erişim istiyor. Hans-Josef Hoss, "Araştırmalarda ve kişisel görüşmelerde müşterilerimizin ne istediğini yakından dinledik ve ürünlerimizin ve hizmetlerimizin istedikleri şekilde ve istedikleri zaman sipariş edilebilmesinin onlar açısından ne kadar önemli olduğunu öğrendik. Omni-channel çözümümüz, istedikleri zaman istedikleri yerden bize ve ürünlerimize doğrudan erişimi garanti ediyor." dedi.
KİŞİYE ÖZEL KANALLAR
Tüm gerekli kanalların sağlanması, omnichannel yaklaşımının başarısı açısından önemlidir. thyssenkrupp Materials Services'te müşteriler, siparişlerini bireysel müşteri portalları, EDI arayüzleri ve online mağazalar aracılığıyla verebiliyorlar ve ayrıca gelecekte harici platformlar aracılığıyla da siparişlerini verebilecekler. thyssenkrupp Materials Services Dijital Dönüşüm Başkanı Axel Berger, "Tüm ürünlerimizi dijitalleştiriyoruz ve gerçek zamanlı olarak bilgiler sunuyoruz. İster tam zamanında ister tam sıralı olsun, müşteriler kendileri açısından en uygun olan kanalı kullanarak ihtiyaçlarına göre sipariş verebilecek. Tamamen müşterilerimize ve onların gereksinimlerine odaklanıyoruz. Bunu, gelecekte daha da fazla artış gösterecek olan akıllı etkileşimin dayanağı olarak görüyoruz. Uygulamalı deneme sırasında, denek müşterilerle olumlu deneyim yaşandı. Omni channel yaklaşımın bir parçası olarak yeni bir B2B portalı da kullanıma sokuldu. 2018 yılının yaz döneminde sistem minimum pazarlanan bir kanal olarak yayına başlayacak. Berger, resmi olarak kullanıma sokulmasının ardından elbette daha fazla optimizasyon yapmaya ve müşteri geribildirimlerini entegre etmeye devam edeceğiz. thyssenkrupp Materials Services'in dijital dönüşümünün devam eden bir süreç olması gibi, son derece karmaşık çoklu-kanal yapımızda gerçekleştirilen çalışmalar da süreklilik arz eden bir süreç" dedi. Berger ayrıca, kişisel ilişkilerin önemine vurgu yaptı: "Yeni dijital kanallarla birlikte, deneyimli satış personelimizin sağlayacağı kişisel müşteri desteği de, insan faktörü olarak işimiz için her zaman önemli bir başarı göstergesi olacak.” dedi.

BÜTÜNSEL YAKLAŞIM 
Geçtiğimiz yıl tüm makinelerini toii ile birbirine bağlamaya başlayan thyssenkrupp Materials Services, tüm değer zinciri içerisinde dijital dönüşümüyle ilgili önemli bir dönüm noktasına ulaştı. Hoss, "Dijitalleşmenin avantajlarından sürdürülebilir bir şekilde kar elde edebilmek için, bütünsel bir yaklaşımı takip etmek önemlidir. Yeni bulut tabanlı satın alma platformumuz gibi satın almaya yönelik yeni, akıllı çözümlere ve artık omni-channel stratejimiz ve sanal depo aracılığıyla hizmet verilen satışlara ek olarak, faaliyet süreçlerimizin akıllı bir şekilde dijitalleştirilmesi de yüksek bir önem arz ediyor. IoT (Nesnelerin İnterneti) platformumuz toii, farklı türlerdeki ve yaşlardaki makinelerin dünya genelinde birbirleriyle iletişime geçmesini sağlayan, şirket içerisinde geliştirilmiş bir sistemdir. Omni-channel yaklaşımımızla birlikte bu, çok daha hızlı ve basit koordinasyon ve planlama süreçleri sağlıyor. Bu, tedarik zinciri içerisinde yer alan tüm oyuncuların verimliliğini önemli ölçüde arttıran bir etkidir ve yeni dijital teknolojilerin yardımıyla gelecekte üzerinde çalışmaya devam edeceğimiz bir hedeftir." dedi.