BIBUS Otomasyon Genel Müdürü Serdar Akhan: “Birinci hedefimiz bayii ağımızı genişletmek ve aktif bayiler yaratmak”

👤Röportaj: İpek Portakal / Fotoğraf: Garo Miloşyan
BIBUS Grup, 65 yıldır global pazarda faaliyet gösteren konusunda uzman bir firma. Öncelikle bize Grup´un organizasyon yapısı ve dünyadaki yeri hakkında bilgi verir misiniz? BIBUS Holding, Metaller (özel alaşımlı çelik), Elektronik ve Teknoloji Grubu olarak üç ayrı bölümde faaliyet göstermektedir. Türkiye´deki firmamız BIBUS Otomasyon, Teknoloji Bölümü altında faaliyetine devam edecek. BIBUS Teknoloji Grubu ise Mekatronik, Pnömatik, Hidrolik ve Çevre Teknoloji olarak dört ayrı konuda satış ve mühendislik hizmetlerini sürdürmektedir. BIBUS İsviçre kökenli bir firma olup 1947 yılında Hans BIBUS tarafından bir şahıs firması olarak kurulmuştur. 1992 yılına kadar İsviçre sınırları içinde faaliyetlerini sürdürmüştür.1992 yılından sonra İsviçre dışında kurduğu firmalarla Teknoloji Grubu´nu büyütmeye başlamıştır. BIBUS ‘Teknoloji Grubu’ belirlediği konularda her zaman kendini geliştiren, müşterinin istekleri doğrultusunda kalite, fiyat, teslimat, teknik destek konularında hassas iyi partnerler seçmeye gayret göstermiştir. Partner olarak çalıştığı sağlayıcılarını büyük bir titizlikle seçmekte, onlardan aldığı güç ile müşterilerine güvenilir ve hızlı hizmet vermektedir. BIBUS Grup olarak yurtdışında ağırlıklı olarak hangi coğrafyalarda yer alıyorsunuz? BIBUS, şu an 22 ülkede 24 ayrı firma ile faaliyet göstermektedir. Almanya, Avusturya, Fransa, Polonya, Çek Cumhuriyeti, İspanya, Portekiz, Slovakya, Slovenya, Hırvatistan, Macaristan, Ukrayna, Rusya, Romanya, Belarus, Bulgaristan, İngiltere, Danimarka, Türkiye ve Uzak Doğu´da Çin ve Vietnam olmak üzere global bir firmadır. BIBUS´un Türkiye’deki yapılanma ve gelişme sürecinden bahseder misiniz? BIBUS Türkiye olarak 2011 yılının Nisan ayından beri faaliyet göstermekteyiz. Satış sürecinde büyüyebilmemiz için yeni distribütörlüklere ihtiyaç var. Bu anlamda firmamızın kendini kanıtlaması için biraz zamana ihtiyaç var. Diğer ülkelerde de bu böyle olmuştur. Diğer ülkelerdeki organizasyonlarla karşılaştırıldığında BIBUS Türkiye´nin konumu hakkında neler söyleyebilirsiniz? Diğer ülkelerdeki organizasyonla kıyaslamanın biraz erken olduğu düşüncesindeyim. Bu durum o ülkedeki yapılanmayla alakalı bir gelişim. Bu da sattığınız ürün ve ürün grubuyla değişkenlik gösterecektir. BIBUS Türkiye olarak kurulması bana göre bir 10 yıl önce yapılmalıydı. İleriki yıllarda BIBUS kendisine ait olan yeri gecikmeli de olsa alacağı inancındayım. Ürün gruplarınızı ve markalarınızı ana başlıklar halinde tanıttıktan sonra hedef pazarlarınızdan bahseder misiniz? BIBUS olarak ürün guruplarımız Pnömatik, Hidrolik, Mekatronik ve Çevre Teknolojileri olmak üzere dört dalda devam etmektedir. Bu gruplardaki ağırlık ülkeden ülkeye değişim göstermektedir. Biz şu anda Mekatronik ve Pnömatik ağırlıklı olarak çalışmaya başladık. Mekatronik markalarımız şu şekildedir: ROLLON: Lineer yataklar, teleskopik raylar, lineer aktüatörler, konusunda faaliyet gösteren markamızdır. (www.rollon.it) DANAHER GROUP (Thomson) NEFF vidalı miller, MİCRON planet redüktörler, TOLLO lineer aktüatörler, vidalı krikolar (Screwjack) lineer yataklar, (www.thomsonlinear.com ) ALTRA GROUP TWIFLEX endüstriyel disc frenler (www.twiflex.com ) WICHITA Ağır şart pnömatik fren ve kavramalar (www.wichitaclutch.co.uk ) BANSBACH Endüstriyel gazlı amortisörler (www.bansbach.de ) BOSCHERT Çözgü ve sargı emniyet yatakları ( Safety Chucks ) (http://www.boschert.de/en/safety-chucks.html ) Pnömatikte ACE endüstriyel şok emiciler (www.ace-ace.de) Çevre Teknolojiler SECOH Blowers (www.secoh-europe.com ) Hedef pazarımız üründen ürüne değişmektedir. Hedefimiz hem son kullanıcılar hem de imalat sektörüdür. Şu an ağırlıklı imalat sektörü üzerinde aktif olmak istiyoruz. Pazarlama ve satış stratejilerinizden bahseder misiniz? Pazarlama konusunda sektörel dergi ilanları ve fuarlara katılım olarak şu anda çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Satış konusunda daha aktif ve daha ulaşılabilirlik açısından bayi sayımızı artırmak ve sanayinin olduğu her bölgede faal olmak istiyoruz. Bunun için çalışmalarımız devam ediyor. WIN Fuarları´ndan sonra durum daha net ve belirginleşecek. Distribütörü olduğunuz markaları belirlerken hangi kriterleri dikkate alıyorsunuz? Bu konuda karar öncelikle İsviçre merkezinindir. Biz de bölge olarak müşterilerimizin ihtiyacına göre değişik markalar ile çalışabiliriz. Sağlayıcının geçmişi, güvenilirliği, teknik bilgi aktarımı ve aktif olarak ziyareti çok önemli. BIBUS ürünlerinin sektöre sağladığı avantajlar nelerdir? BIBUS pnömatik, hidrolik ve mekatronik ihtiyacı olan müşterilere tek elden kaliteli, güvenilir ve rekabetçi fiyatlarla ürünler sunar. BIBUS´un sektöre sağladığı en büyük avantaj; devamlı kendisini yenileyebilmesi ve teknolojik ürünleri mühendislik desteğiyle beraber müşterilerine sunmasıdır. Önümüzdeki dönem yol haritanız nasıl olacak? 2012 yılı için üretim, satış, büyüme, kapasite ve yatırım hedefleriniz neler? Okurlarımıza vermek istediğiniz yeni bir haberiniz var mı? Yukarıda sıraladığımız markalardan birçoğu ile daha yeni anlaşma sağladık Bu yüzden birinci hedefimiz bayii ağımızı genişletmek ve daha aktif bayiler yaratmak. Okurlarınıza vereceğimiz mesaj; BIBUS’un ana sloganıdır “Supporting your success-başarınızı destekliyoruz.”